Dubaj: a sivatagi metropolisz, ahol egy kicsit újra gyerek lehetsz






Mi a közös San Franciscóban és az Egyesül Arab Emirátusok szélsebesen fejlődő metropolisában? Mit kezdjen az európai turista egy mesterségesen megépített várossal? Egyáltalán: miért érdemes elmenni Dubajba? Megmondjuk.

„Dubaj? Ugyan, hagyjuk már! Magamtól oda biztosan nem mennék. Ha lenne annyi pénzem, amiből futja egy dubaji útra… hát biztos, hogy nem egy sivatagban felépített műanyag városban költeném el.” 

Ha pár hónappal ezelőtt bárki kérdezte volna a véleményemet egy dubaji utazásról, biztos, hogy ezt feleltem volna. A válasz szinte szó szerint megegyezik azzal, amit sok évvel ezelőtt egy esetleges amerikai utazásról gondoltam. Később úgy hozta az élet, hogy amolyan regényes családi események nyomán kaptam egy meghívást az Egyesült Államokba, és eljutottam San Franciscóba, a Yosemite Nemzeti Parkba és a Lake Tahoe-hoz is – ha láttad az Angyalok városát: a film végén ennek a környékén biciklizik Meg Ryan. Azóta, hogy megjártam, a szerelmem lett az ország, és visszamennék örömest bármikor: árgus szemmel lesem, hogy alakulnak a nemrég újraindított Budapest-New York járat árai.

Szóval – vigyázat, spoilerveszély – Dubajjal pont ugyanígy jártam. Sose terveztem, de miután úgy hozta a sors, hogy megnézhettem, visszamennék akármikor. Tele vagyok érvekkel. 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...